Jump to content
Na forum sat-4-all.com obowiązuje bezwzględny zakaz oferowania sharingu oraz umieszczania linków do treści łamiących prawa autorskie.
Sign in to follow this  
bialy100k

VU+ uno SE i stara karta BSKA

Recommended Posts

Nie trafiłem na kompendium wiedzy o odbiorze linuksowym TV SAT - typu: co jest do czego, jak zacząć nie znając tematu i nie mając w okolicy kogoś, kogo można zapytać etc. Chętnie bym poczytał i nie pytał, ale raczej są opisy bardzo konkretnych problemów osób które już coś tam wiedzą.

Nie dosyć, że jestem zielony z telewizji satelitarnych, to i jeszcze starszy, + 50 - już nie jest tak łatwo z wiedzą jak 20-30 lat temu - dlatego proszę o podpowiedzi.

Mam:

a) Tuner VU+ uno 4k SE, dysk 1TB (wszystko jeszcze w pudełkach). To ma być główny tuner domowy.

B) Karta (niebieska) BSKA z TNK HD (tuner 5800 padł - ale chodził u mnie, numery konta są, reanimacja się nie powiodła - ostatnio używany chyba z półtora roku temu.) Teraz ponownie ta karta opłacona, ale NIE wkładana do żadnego tunera. Phoenix/smart podpinany pod PC mam, odczyt danych z karty działa, RSA daje się wyliczyć jeżeli potrzebne - sprawdziłem, mam dla bieżącego stanu karty.

c) Dostępny także działający tuner 2850-mydelniczka +HDD i ze swoją kartą TNK HD (opłaconą). Prawdopodobnie powędruje do sypialni.

d) Dostępny mało popularny, ale dający szansę na uruchomienie tuner Alma S-2300 - na którym zdaje się można odpalić jakieś cccam. Brak pilota w tej chwili. Pewnie trafi do gabinetu jeżeli się go da podpiąć. Ma wejście/wyjście na złącze satelitarne typu "beczka".

Dom jednorodzinny, nie planuję żadnego udostępniania na zewnątrz - ale jeżeli się da - to chętnie miałbym TV sat w 3 pokojach - ale 3 nie jest bardzo istotny. LAN 1Gbit jest, NAS etc. Sporo PC, ale właściwie 2 użytkowników - więc można oglądać albo tu albo tam. Oglądamy głównie rzeczy nagrane, na żywo niewiele.